Rekuperacja: Urządzenia i Akcesoria do Wentylacji Domowej

Smart sklep

Wszystko czego potrzebujesz do rekuperacji

Regulamin Sklepu smart-flex.pl

I. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez SMART-FLEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Częstochowie, ul Bór 66P, 42-202 Częstochowa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000672906, REGON: 367003899,, NIP: 9492216608, za pośrednictwem sklepu internetowego smart-flex.pl (zwaną dalej: „Sklepem Internetowym” lub „Sklepem”) oraz określa zasady i warunki świadczenia przez SMART-FLEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością usług drogą elektroniczną.
2. Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej smart-flex.pl w sposób umożliwiający Użytkownikom Sklepu Internetowego jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
3. Kontakt z Usługodawcą Sklepu internetowego odbywa się poprzez:
a) adres poczty elektronicznej: biuro@smart-flex.pl
b) telefonicznie pod numerem +48 790 808 005
c) formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem e-mail: info@smart-flex.pl
4. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, strony internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na stronie internetowej Sklepu (z wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na stronie internetowej Sklepu w celach prezentacji towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.

II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1) Dni robocze – są to dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
2) Dostawa – oznacza czynność faktyczną, polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
3) Dostawca – oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów, tj.:
a) Poczta Polska S.A. z siedzibą w Warszawie;
b) Firma kurierska InPost, DPD, DHL, UPS, Raben, Geis, Rohling Suus;
c) InPost Paczkomaty Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie.
4) Hasło – oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym.
5) Klient – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną, lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
6) Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. (Dz.U. z 2024r. poz. 1061 ze zm.).
7) Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
8) Konto Klienta – oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji w Sklepie Internetowym i zawarciu przez niego umowy świadczenia usługi prowadzenia Konta Klienta.
9) Login – oznacza indywidualne oznaczenie Klienta, przez niego ustalone, składające się z ciągu znaków literowych, cyfrowych lub innych, wymagane wraz z Hasłem do założenia Konta Klienta w Sklepie Internetowym. Login jest właściwym adresem poczty elektronicznej Klienta.
10) Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
11) Regulamin – oznacza niniejszy regulamin.
12) Rejestracja – oznacza czynność faktyczną polegającą na utworzeniu Konta Klienta, dokonaną z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu Internetowego, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego.
13) Sklep Internetowy lub Sklep – strona internetowa, pod którą Sprzedawca prowadzi sprzedaż produktów i za pośrednictwem, której Klient może składać Zamówienia.
14) Sprzedawca – SMART-FLEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Częstochowie, ul Bór 66P, 42-202 Częstochowa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000672906, REGON: 367003899,, NIP: 9492216608.
15) Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym przez Sprzedawcę mogące być przedmiotem Umowy sprzedaży.
16) Trwały nośnik – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci (tj. np. wiadomość tekstowa sms, korespondencja e-mail, dokument w formacie pdf).
17) Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość między Klientem a Sprzedawcą w zakresie prezentowanych w Sklepie Internetowym Towarów i na zasadach określonych w Regulaminie.
18) Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2024r. poz. 1513 ze zm.).
19) Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2024 r. poz. 1796).
20) Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.

III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
1. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) komputer z dostępem do Internetu,
b) dostęp do poczty elektronicznej,
c) przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej lub Chrome w wersji 32 lub nowszej włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
2. Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie.
3. W celu złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym, zawarcia Umowy sprzedaży ze Sprzedawcą oraz w celu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
4. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
a) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
b) korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
c) niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
d) korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
e) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
f) korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
5. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających i sieci Internet. Sprzedawca nigdy i w żadnej formie nie zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie mu w Hasła.

IV. Usługi
1. Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług polegających na:
a) przeglądaniu informacji zamieszczonych w Sklepie Internetowym,
b) prowadzeniu Konta Klienta w Sklepie Internetowym,
c) udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom złożenie Zamówienia w Sklepie,
d) świadczeniu usługi Newsletter,
e) udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą.
2. Wskazane w ust. 1 Usługi świadczone są przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
3. Umowa:
a) o świadczenie usługi polegającej na przeglądaniu informacji zamieszczonych w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamknięcia przez Klienta strony internetowej Sklepu,
b) o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta Klienta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą:
i. przesłania przez Klienta oświadczenia woli w przedmiocie żądania usunięcia Konta Klienta w sposób umożliwiający Sprzedawcy zapoznanie się ze złożonym oświadczeniem,
ii. skorzystania przez Klienta z przycisku „Usuń Konto”,
iii. rozwiązania przez Sprzedawcę w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień Regulaminu, po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń w wyznaczonym terminie, z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia, poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji,
c) o świadczenie usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom złożenie Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia,
d) o świadczenie usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą:
i. przesłania przez Klienta oświadczenia woli w przedmiocie żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera w sposób umożliwiający Sprzedawcy zapoznanie się ze złożonym oświadczeniem,
ii. wypisania się przez Klienta za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach usługi Newsletter,
iii. rozwiązania przez Sprzedawcę w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień Regulaminu, po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń w wyznaczonym terminie, z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia, poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas aktywacji Newslettera,
e) o świadczenie usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą udzielenia odpowiedzi przez Sprzedawcę.
4. Usługa prowadzenia Konta Klienta w Sklepie Internetowym dostępna jest po dokonaniu Rejestracji. W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na stronie internetowej Sklepu i przesłać wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.
5. W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu. Warunkiem Rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
6. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę. Z chwilą otrzymania w/w potwierdzenia zawarta zostaje umowa, o której mowa w ust. 3b powyżej a Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian danych podanych podczas Rejestracji.
7. Klient ma możliwość otrzymywania od Sprzedawcy informacji handlowych zawierającej informacje o nowych produktach lub usługach w ofercie Sprzedawcy, w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (usługa Newsletter). W tym celu Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych zaznaczając odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym lub formularzu Zamówienia.
8. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych poprzez złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach usługi. Newsletter jest przesyłany przez Sprzedawcę wyłącznie do Klienta, który dokonał subskrypcji.
9. Wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych nie warunkuje możliwości zawarcia ze Sprzedawcą umowy, o której mowa w ust. 3b powyżej.
10. Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sklepu.
11. Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.

V. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
1. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
2. Wszystkie Towary dostępne w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
3. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem strony internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
4. Złożenie Zamówienia następuje poprzez wypełnienie elektronicznego formularza Zamówienia, przy wykorzystaniu danych osobowych Klienta uzyskanych w wyniku uprzedniej Rejestracji w Sklepie – zamówienie za pomocą Konta Klienta – lub danych podanych każdorazowo przez Klienta, który nie posiada Konta Klienta potrzebnych do realizacji Zamówienia, tj. w szczególności: imię i nazwisko, miejsce zamieszkania oraz adres e-mail.
5. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego i udostępnionego w nim formularza Zamówienia należy, dokonać wyboru Towarów, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie internetowej Sklepu.
6. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka, poprzez wybór odpowiedniego komunikatu na stronie internetowej Sklepu.
7. Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu Internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
a) opisu przedmiotu Zamówienia,
b) jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług wraz z podatkami, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują),
c) sposobu kontaktu ze Sprzedawcą,
d) wybranej metody i terminu płatności,
e) wybranego sposobu dostawy,
f) czasu dostawy,
g) danych kontaktowych Klienta,
h) prawa odstąpienia od umowy,
i) danych do faktury (opcjonalnie).
8. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu oraz potwierdzenie zapoznania się z „Pouczeniem o odstąpieniu od umowy”, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
9. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia.
10. Po złożeniu Zamówienia, Klient na podany przez siebie adres poczty elektronicznej otrzymuje potwierdzenie złożenia Zamówienia (wraz z indywidualnym nr Zamówienia), zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
11. Następnie Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia przez Klienta Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w ust. 9 powyżej i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zawarta zostaje umowa sprzedaży.
12. Przesłanie przez Sprzedawcę oświadczenia o przyjęciu oferty, o którym mowa w ust. 11 powyżej, jest równoznaczne z przekazaniem Konsumentowi potwierdzenia zawarcia umowy na odległość na Trwałym nośniku, obejmującego zakres informacji określonych w art. 12 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta.
13. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.

VI. Dostawa
1. Dostawa Towarów jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i odbywa się za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu Zamówienia. W przypadku wyboru InPost Paczkomaty Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie jako Dostawcy, adresem Dostawy będzie adres paczkomatu wybranego przez Klienta w momencie składania zamówienia.
2. Klient może wybrać następujące formy dostawy zamówionych Towarów:
a) odbiór osobisty,
b) za pośrednictwem firmy kurierskiej,
c) za pośrednictwem operatora pocztowego,
d) za pośrednictwem paczkomatu (nie dot. tych przesyłek, które z powodu zbyt dużych gabarytów nie można odebrać w paczkomacie).
3. Koszty dostawy wskazywane są w czasie składania Zamówienia przez Klienta i widoczne są w podsumowaniu złożonego Zamówienia.
4. Sprzedawca na stronach internetowych Sklepu w opisie Towaru informuje Klienta o liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia i jego dostawy.
5. Termin Dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z rozdziałem VII ust. 2 Regulaminu.
6. Klient potwierdza dostawę Towarów w sposób przyjęty dla danego Dostawcy. Z chwilą wydania Towaru Klientowi, który jest Konsumentem przechodzi prawo własności Towarów, uprawnienia i wszelkie ryzyka związane z jego posiadaniem i użytkowaniem, przede wszystkim ryzyko utraty lub uszkodzenia.
7. W przypadku odbioru przez Klienta Towaru z paczkomatu, potwierdzenie odbioru następuje przez system informatyczny paczkomatu. W momencie zatwierdzenia odbioru przesyłki na Klienta będącego Konsumentem przechodzi prawo własności Towaru, uprawnienia i wszelkie ryzyka związane z jego posiadaniem i użytkowaniem, przede wszystkim ryzyko utraty lub uszkodzenia.
8. Klient obowiązany jest zbadać doręczony Towar w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia Towaru, Klient ma prawo żądać od przedstawiciela Dostawcy spisania właściwego protokołu. W przypadku odbioru Towaru z paczkomatu ubytki lub uszkodzenia można zgłaszać bezpośrednio przy paczkomacie, z którego odbierana jest przesyłka poprzez wypełnienie poleceń zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie paczkomatu.
9. Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dostarcza wraz z Towarem paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary.
10. Sprzedawca odpowiada za wady rzeczy zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego, w szczególności art. 556 oraz 5561 -5565 Kodeksu Cywilnego.

VII. Ceny i metody płatności
1. Ceny Towarów podawane na stronie internetowej Sklepu stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, a o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu Zamówienia.
2. Klient może wybrać następujące metody płatności:
a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia złożenia Zamówienia, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym Sprzedawcy i skompletowaniu Zamówienia),
b) gotówką przy odbiorze osobistym – płatność w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie dokonana niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś Towar wydany zostanie w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy),
c) gotówką za pobraniem, płatność dostawcy przy dokonywaniu dostawy (w tym przypadku realizacja Zamówienia i jego wysyłka zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia i skompletowaniu Zamówienia),
d) płatność elektroniczna (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia).
3. Sprzedawca na stronach internetowych Sklepu w opisie Towaru informuje Klienta o terminie w jakim jest on zobowiązany dokonać płatności za Zamówienie. W przypadku braku płatności przez Klienta w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na dokonanie płatności i informuje o nim Klienta na Trwałym nośniku. Informacja o dodatkowym terminie na dokonanie płatności zawiera również informację, że po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży. W wypadku bezskutecznego upływu drugiego terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi na Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.

VIII. Uprawnienie do odstąpienia od umowy
1. Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży może od niej odstąpić bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone m. in. w następujący sposób:
a) pisemnie na adres Sprzedawcy,
b) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy,
c) za pośrednictwem formularza, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na stronie internetowej Sklepu (……………………………………..) .
3. Bieg 14-dniowego terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży liczy się od następnego dnia po dniu dostarczenia zamówionego Towaru zgodnie z rozdziałem VI ust. 6 i ust. 7 Regulaminu lub w przypadku umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
4. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
5. Prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
a) świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
b) umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
c) umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
d) umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
e) umowy, w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
6. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, umowa jest uważana za niezawartą. Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, a w szczególności stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
7. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
8. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru z zastrzeżeniem ust. 12 poniżej.
9. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem.
10. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
11. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
12. Jeżeli Klient przy składaniu Zamówienia wybrał inny sposób dostarczenia Towaru niż najtańszy, zwykły, oferowany w Sklepie, Sprzedawca zwraca Klientowi koszty tylko tego najtańszego sposobu dostarczenia Towaru.
13. Klient korzystający z prawa odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w przysługującym mu terminie 14 dni, których bieg liczy się zgodnie z ust. 3 powyżej, ponosi koszty bezpośredniego odesłania (zwrotu) Towaru do Sprzedawcy.
14. Uprawnienia i obowiązki określone w ust. 1-13 powyżej dotyczą tylko tych Klientów, którzy są Konsumentami i dokonują zakupu Towarów na podstawie umowy zawartej na odległość.

IX. Reklamacje dotyczące Towarów z tytułu rękojmi
1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, w tym w szczególności Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego.
2. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad,
b) zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia,
c) żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta,
3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
4. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
5. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Klient może składać w dowolnej formie. Rekomenduje się złożenie reklamacji w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedawcy wskazany w rozdziale I ust. 1 Regulaminu, w której zawarte będą informacje tj.:
a) data sporządzenia oświadczenia reklamacyjnego,
b) strony umowy (sprzedawca i kupujący),
c) data nabycia towaru, jego rodzaj i cena,
d) przyczyna reklamacji,
e) czas, w jakim ujawniła się wada,
f) żądanie Klienta (np. naprawienia wady, wymiany towaru, obniżenia ceny, zwrotu pieniędzy).
6. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi i składa reklamację, jest obowiązany dostarczyć wadliwy Towar na adres Sprzedawcy wskazany w rozdziale I ust. 1 Regulaminu.
7. Postępowanie reklamacyjne bez względu na jego wynik jest bezpłatne dla Klienta będącego Konsumentem.
8. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.

X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
1. Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z Usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres poczty elektronicznej: info@smart-flex.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.
2. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.

XI. Gwarancje
1. Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta Towaru bądź jego dystrybutora lub ewentualnie samego Sprzedawcę.
2. W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest każdorazowo prezentowana w opisie Towaru na stronach internetowych Sklepu.

XII. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży;
b) jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą;
a) może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów (dane teleadresowe rzecznika najbliższego miejscu zamieszkania można znaleźć za pomocą wyszukiwarki instytucji udzielających pomocy konsumenckiej. Wyszukiwarka jest dostępna na stronie www.uokik.gov.pl) lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów www.federacja-konsumentow.org.pl, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich www.konsumenci.org);
b) złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ (więcej informacji dostępnych jest pod adresem https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php).

XIII. Ochrona danych osobowych
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, która jest dostępna tutaj: https://smart-flex.pl//polityka-prywatnosci/

XIV. Postanowienia końcowe
1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu Postępowania Cywilnego.
2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
4. Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie. O wszelkich zmianach każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto Klienta zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji skutkuje rozwiązaniem umowy.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 styczeń 2025 r.

0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pusty
    Scroll to Top